يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۱۴۹
تاریخ انتشار : ۵۱ : ۱۰ - ۰۴ مهر ۱۴۰۲

دیباچه-زهرا فرود: همزمان با برگزاری رویدادملی دومین جشن مهر سینمای ایران، روز گذشته، سوم مهر پردیس سینمایی" مرداس "واقع در خیابان جمهوری تهران با حضور" محمد خزاعی "رئیس سازمان سینمایی افتتاح شد و به گفته "قادر آشنا" دبیر این جشن، پردیس های کوثر، رزمال و زیمامال نیز به ترتیب در مناطق مختلف تهران به چرخه سینماهای فعال کشور اضافه خواهند شد.

"محمد خزاعی "رئیس سازمان سینمایی با حضور در مراسم افتتاحیه این پردیس گفت: سینمای ما روز به روز احیا‌تر می‌شود و مشکلات مرتفع می‌شوند. شش ماهه ی اول سال، دوره طلایی برای سینما رقم خورد؛ در واقع فقط سالن‌سازی مهم نیست، بلکه تولید و اکران آثار در ژانرهای مختلف از جمله اجتماعی، کمدی و .... را باید بسط دهیم، به گونه ای که جدول اکران فیلم ها رنگین کمانی از سبک های نمایشی باشد.مصوبه اخیر هم داشتیم که شاید به زمان مدیریتی من کفاف ندهد که بواسطه آن قرار شد شهر‌ها و استان‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت که فاقد سالن سینما هستند در سفر‌های استانی، تسهیلات دریافت کنند. 

گزارش اختصاصی دیباچه از حواشی افتتاحیه لوکس‌ترین پردیس سینمایی در خیابان جمهوری تهران  

وی افزود: بنده در تلاشم تا آن قولی را که در ابتدای کار خود به همه همکاران سینمایی مبنی بر افتتاح هزار سالن در کشور را داده بودم، محقق کنم؛ البته نقد‌هایی هم به این موضوع می‌شود که عمرِ سالن سازی و نمایش رو به افول است و به جای برنامه‌ریزی برای سالن‌سازی باید به مسائل دیگر سینما توجه کنیم. به نظرمن سالن‌سازی نه تنها به پایان نرسیده بلکه وقتی آمار سالن سازی در کشور‌های پیشرفته را مقایسه می‌کنیم ،می‌بینیم که کشورهایی مثل چین و روسیه روز به روز برای ساخت سالن سینما به روز هستند و برنامه‌ریزی می‌کنند. به هر حال از روزی که در سازمان سینمایی حضور پیدا کردم، ۵۷۰ سالن سینما فعال بودند و بعضی از آن‌ها هم فعالیتی نداشتند و تا به امروز که دو سالی از حضور بنده می‌گذرد، ۲۲۰ سالن دیگر افتتاح شده و امیدوار هستم با همین رویه که جلو می‌رویم اتفاقات خوبی رقم بخورد.

گزارش اختصاصی دیباچه از حواشی افتتاحیه لوکس‌ترین پردیس سینمایی در خیابان جمهوری تهران  

همچنین" سید عباس انواری"، مالک مجتمع "مرداس " در ادامه گفت: این مجتمع در گذشته سینما سعدی بوده که سال ۱۳۹۲ توسط اینجانب خریداری شده و مساحت آن سه‌هزار متر بوده که توسط توده‌ای‌ها به‌ آتش کشیده شده بود.
او با تاکید بر اینکه آقای سرتیپی مشاورش در ساخت این پردیس بوده افزود: هزار متر از مجتمع مرداس را به سالن‌های سینما و تئاتر اختصاص دادیم که در مجموع شامل ۵ سالن سینما و تئاتر شده است.

گزارش اختصاصی دیباچه از حواشی افتتاحیه لوکس‌ترین پردیس سینمایی در خیابان جمهوری تهران  

مالک مجتمع مرداس مشارکت در احیای هنر ایران اسلامی را هدف خود از ایجاد این مجتمع معرفی کرد و بیان کرد: برآورد اولیه ایجاد این مجتمع ۴۰ میلیارد بود، اما ما در نهایت ۴۰۰ میلیارد هزینه کردیم و پنج سالن پردیس را برای معرفی فیلم‌های ایرانی اختصاص می‌دهیم.

گفتنی است پردیس سینمایی کوثر واقع در منطقه ۹ تهران (خیابان دامپزشکی )با ۳سالن سینما در تاریخ ۱۰مهر، پردیس سینمایی رزمال با ۷سالن سینما در انتهای اتوبان همت در تاریخ ۱۷مهر و پردیس سینمایی" زیمامال" با ۴سالن سینما در فلکه اول صادقیه در تاریخ ۲۴ مهر با حضور مدیران ارشد سینمایی افتتاح خواهند شد.

گزارش اختصاصی دیباچه از حواشی افتتاحیه لوکس‌ترین پردیس سینمایی در خیابان جمهوری تهران  

گفتنی است چهارده پردیس سینمایی جدید دیگر در شهر تهران در حال ساخت است که پردیس‌های لوتوس مال، عرش، مگاپارس، رزمال، شمیران سنتر، اوپال، هدیشمال، اسپادانا، باران، ولنجک، سیتی‌سنتر، بازار آرین، صبامال و نارسیس ۱۴ از جمله ی آنها هستند که ساخت این مجموعه ها توسط بخش خصوصی تاکنون پیشرفت خوبی داشته‌ است. از این ۱۴ پردیس، ۳ پردیس در جنوب شهر تهران و حومه شهر، ۶ پردیس در شمال شهر تهران و ۵ پردیس در مرکز شهر در حال ساخت هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳